Kisah ROSE HAYATI

 90 an ..............


Aku sedang bersekolah di Maahad An-Nur dan dia sedang bersekolah di SMJB Kota Bharu .

Aku dapat berkenalan dengan seorang pelajar perempuan bernama ROSE HAYATI 

BTE IBRAHIM .

Gadis remaja ini rajin membalas surat dan memberikan nombor telefon .

Surat-suratnya penuh dengan bau wnagi semerbak hahaha..

Ayatnya amat puitis namun aku layan je la sebab masa tu aku sedang 

berchinggey dengan Azlina anak kelahiran KETEREH .Mereka bersekolah sama dalam 

Tingkatan sama pula tu hahaha....

Aku suka baca surat-surat kiriman Rose ni sebab tulisannya cantik dan penuh dengan 

senikata lagu Melayu dan Inggeris .

Rose ni comel dan rendah namun SEDERHANA sahaja,tidaklah jelita atau 

mengancam seperti kawannya Hasniza Mustafa .

Bila duit syiling aku banyak dalam poket,aku bergayut berjam-jam borak tentang

 sekolah,cinta,masalah 

dan sebagainya .Suaranya amat merdu dan jika lelaki gersang dan kesunyian pasti 

jatuh cinta jika mendengar suaranya ....

   Walaupun sahabat baik aku Affan selalu nasihat jangan selalu call Rose takut2 

terjatuh cinta ,namun aku tak pernah jatuh cinta dengan dia .Aku anggap dia kawan 

tapi mesra .

      Sejak tahun 1992 aku berangkat ke luar negara menyambung pelajaran,kami terpisah 

dan dikhabarkan dia masih sihat dan aktif .Aku doakan kau n famili sihat Rose.

Terima kasih kerna melayan aku berjam2 di corong telefon ....

     Apabila melalui Jalan Sultan aku teringat dia ............







Comments

Popular posts from this blog

Kisah Abdul Razak Hj Yusuf

Kisah ABU SEMAN YUSOP

Kisah KONDO