Kisah Gunong Kinabalu

 Pada tahun 2002 ,aku ke Sabah dan mahu mendaki Gunung Kinabalu .Ditemani anak kelahiran Sabah ,Ary yang kali pertama mendaki bersama aku .Sampai ke KM3 kami betul2 penat dan rasa nak patah balik .Aku BERFIKIR banyak kali ,ini Gunong paling tinggi di Malaysia dan Asia Tenggara.Aku terus bersemangat mendaki sampai ke puncak ! Akhirnya berjaya ! 

Paling seram ketika tidur di Laban Rata .Bunyi wanita mengilai ,dinding bilik dicakar DLL 
.Hatta seorang pendaki wanita Minah Eropah tiba2 mengetuk pintu bilik aku kerna  amat takut dan dia minta tidur bilik aku .Mujurlah aku selamatkan dia .Memang pelbagai bacaan dibaca dan aku hanya terlelap 2 jam kemudian sambung pendakian jam 1 pagi dan sampai ke puncak jam 5 pagi .P/S : Wanita Eropah tidur dalam bilik aku tidak ditiduri aku hahahaha.Lawa siot tapi tak sempat bergambar hahahaha.


Comments

Popular posts from this blog

Kisah Abdul Razak Hj Yusuf

Kisah ABU SEMAN YUSOP

Kisah KONDO