Kisah AZMI BIN KHAMIS

 Kami berkenalan sejak tahun 1981 kerna bersekolah sama di SEK KEB BUKIT BERINGIN MASJID TANAH MELAKA .

Kami murid miskin dan bersama-sama ke pejabat sekolah mengambil bantuan sejak Darjah 1 hingga 6.

Ketika Darjah 6,aku tidur di rumahnya dan melihat datoknya seorang dukun sedang melakukan 

ritual.




Aku lihat datoknya baring dan bangun .Namun suara datoknya tiba-tiba berubah menjadi garau dan 

menakutkan .Aku amat takut dan memeluk kawanku Azmi .

Azmi la kawan baik aku .Kami bersama-sama mandi sawah,masuk hutan mencari spider hitam dan 

biji getah kahwin.Bermain mercun buloh pada Ramadhan dan banyak lagi kenangan kami ketika 

kanak-kanak .

Kali terakhir kami bertemu ketika aku Tingkatan Empat di Melaka dan lost contact hingga sekarang 

dan dikhabarkan dia menetap di KL .

Aku amat merinduinya ...Mencarinya di GOOGLE,FB,IG,DLL namun masih belum bertemu.

Semoga Allah SWT menemukan kami ,Amin .



Comments

Popular posts from this blog

Kisah Abdul Razak Hj Yusuf

Kisah ABU SEMAN YUSOP

Kisah KONDO